200% trust on ALLAH!

200% trust on ALLAH!

Thursday 7 February 2013

070707-070208-070213 ; 2042 days begin with a single approach+'restu' from both sides

Assalam pembaca,

Berlatar belakang kan muzik yang memberi 150 juta memori, entri kali ini saya coretkan.

Dia tak 'handsome',
Dia tak juga 'romantik'
Dia tak pandai memetik gitar apatah lagi piano
Dia tak pernah meluah kata2 jiwang
Dia jarang nak bergurau senda
Dia tak suka beri bunga ros seperti Seth
dan Dia tak suka berdrama macam filem Hindustan

Ini yang saya suka.

Tapi........

Allah tak beri pada saya..... Allah utuskan Dia...

Seorang yang setia meski tak handsome
Seorang yang realistik meski tak romantik
Seorang yang pandai jaga harta benda meski tak pandai memetik gitar
Seorang yang bertanggungjawab meski tak pernah meluahkan rasa cintanya
Seorang yang kelakar bila kena masanya meski bukan selalu nak bergurau senda
Seorang yang telah memberikan saya ADAMAYA yang jauh lebih bermakna dari bunga ros
Dan seorang yang memikirkan jauh masa depan kami berbanding alam fantasi hindustan

Terima Kasih Allah....

Kerana perancanganMu melebihi batasan nafsu manusia ku... Semoga ikatan yang terjalin antara aku dan Dia memperoleh barakah dari Mu hingga ke syurga....

"Ya ALLAH, satukanlah hati kedua pasangan ini sepertimana Engkau satukan hati Adam dan Hawa, Yusuf dan Zulaikha dan sepertimana Engkau satukan hati Muhammad SAW dan Siti Khadijah. Semoga ALLAH memberkati Rozailin dan Firdaus di dunia dan di akhirat...aminnn Ya Rabbal A'lamin"..



No comments:

Post a Comment