200% trust on ALLAH!

200% trust on ALLAH!

Saturday 24 November 2012

Legoland vs USS

selamat pagi dan assalamualaikum,

baru sebentar tadi seorang sahabat baik bertanya mana nak bawak anak-anak cuti sekolah ni ek? Legoland ke USS?

Di bawah adalah pandangan saya secara ikhlasnya:-

1) kalau betul-betul niat nak main semua rides, pa n ma tak payah bawak anak-anak sebab memang rides yg mencabar mencabar di dua dua tmpt mmg tak boleh anak2 below 120cm naik.

2) Di USS, mainan untuk baby, anak2 below 4 yrs ada sedikit limited tapi...... USS ada ramai ikon yang kanak2 suka mcm Kungfu Panda, Daisy Duck, etc. USS juga tak berapa luas dan x berapa panas sbb keliling banyak kipas yang menyembur air dipasang utk control heat. plus, sebelah USS ada juga tarikan lain seperti cable car, etc (lain charges). plus, luar USS ada shopping complex yg  besar jugak for shopping ;-)

3) Di Legoland, terdapat banyak option utk kanak2 involved such as junior driving school, large playground, small train, big train, theatre 4D, tower, main padamkan kebakaran, dragon roller coaster.

saya bukanlah bias suruh bawak anak2 pi Legoland sebab saya orang Malaysia dan mmg anak jati Johor plus x dpt apa2 komisyen pun kalau promote. saya beri pandangan sebab saya ada 2 anak, dua2 tmpt saya dah bawak mereka. nampaknya, di Legoland ada lebih pilihan berbanding USS.

Tapi..... kalau ada rezeki lebih, bawaklah anak2 pi dua dua tmpt sebab dua dua pun best.

Footnote: BFF (blog fren forever) saya cakap, bawak anak2 pi Disneyland paling best.... herm... baiklah Aunty Zety, we follow....

4 comments:

  1. umang aiihh , aku plak ko quote,hahaha..blh diikut tips ko nih,doa2kan jadik plan kitorg ke legoland bln12 nih :)

    ReplyDelete
  2. Eh.... Tak sangka aunty zety baca entry mama ADAMAYA hari ni... Owh... Terharu... Tapi BFF tuh ikhlas taw :-).... Dah ada date ke nak pi Legoland? Kasik roger meh...

    ReplyDelete
  3. Adeh.. nak g disneyland HK cam si zety ni.. ntah zaman biler ler baru aku sampai..

    ReplyDelete