Believe in destiny!

Friday, 27 July 2012

Jodoh pasti ada......

assalam readers,

Salam 7 Ramadhan. Semoga segala ibadah kita diterima oleh Allah Ta'ala...insya Allah.

Sayu rasa di hati ini mengenangkan satu perkara... tapi.... apa yang menjadi sayu itu tidak dapat didedahkan lagi buat masa kini kerana bimbang luahan hati bakal dimanipulasi oleh insan-insan 'terlebih' prihatin hingga mengundang kontroversi dan kelak menjadi bencana dalam diri.

Jejari ku merasa terpanggil untuk berkongsi permasalahan seorang sahabat baik yang begitu dekat di hati meski jauh di mata. Tatkala menerima pesanan ringkas melalui aplikasi di telefon pintarku semalam, jauh di sudut hatiku merasakan betapa tabahnya hatimu wahai sahabat...

Sahabat : Salam Mubarak to u and family dear.
Me : Apa khabar _________?, lama tak dengar cerita.
Sahabat : Alhamdulillah, penat. Baru balik dari umrah. Masa di sana kite teringat kat awak.
Me : Bestnyaaa... Gi ngan sape? Tahu kirim doa.
Sahabat : Kite dah doakan tuk Olin sekeluarga... g ngan mak ayah.
Me : Alhamdulillah. Mekaseh.
Sahabat : Olin pun doakan kite dpt temu jodoh k.
Me : Mesti. Mcamana skrang? Ada sesape?
Sahabat : Camni je la..... sorang2... hrp doa kita dimakbulkan... kite dpt sambut posa kat sne tau.. alhamdullillah rezeki.
Me: Tuh laa... mesti best.. herm... sengsorang ye................................. pasti Allah janji yg paling baik.
Sahabat : insya Allah..... or mungkin jodoh kite tunggu di syurga.. kita xtau kan...tp, mak makin x sehat... ayah pun... :-(... sedih gak bila tgk dieorg sedih..
Me : Ye ke???? Mak sakit apa?? Ayah?????
Sahabat : Antibodi x kuat... makin lemah ingatan.. makin x de tenaga..
Me : Masya Allah... Banyakkan berdoa ____________________, lagi-lagi di bulan mulia ini. Doa anak terus sampai ke Allah, untuk ibu bapanya.
Sahabat : Insya Allah Olin.

Sahabat, kau antara yang terbaik pernah ku miliki. Aku yakin dan pasti, ujian jodoh yang Allah berikan padamu terlalu banyak hikmahnya. Walau di mana jua kau berada kini, doaku sentiasa ada buatmu. Namun, ku tahu resam manusia... yg bujang, inginkan jodoh, dah berjodoh, inginkan anak, sudah ada anak , bila nak tambah lagi... dan lagi... dan lagi... dan lagi......

Yakinlah , jodoh, maut, rezeki dan bala sudah siap tertulis di Luh Mahfuz sana... hanya bila, bagaimana, di mana sahaja berada di tanganNya... jgn pernah berputus harapan, bergantungan lebih dari sepenuhnya pada Allah kerana Dia tahu apa akan jadi pada masa hadapan, meski kita rasakan baik, belum tentu masa depan juga sempurna.... Doaku sentiasa mengiringi sahabat-sahabat di luar sana agar terus berada di bawah hidayahNya dan memperoleh segala yang dihajati selama mana diri kalian berada di landasan yang benar dan bertaqwa kepada Illahi..... Wallahualam...

p/s : Buat sahabat sekolahku Ismas Isurizazly dan Ayuniza, be tough, be strong, terus berdoa pada Allah, semoga baby kuat dan dapat membesar seperti anak-anak yang lain, insya Allah.

1 comment:

  1. agree olin.yang penting banyakkan bertawakal mohon dipermudahkan segala-galanya..

    salam aidilfitri. update la entry raya :)

    ReplyDelete